Direktlänk till inlägg 7 oktober 2008

Rexi bloggar

Av Rexi - 7 oktober 2008 11:06

hej alla hundar och människor.

vet ni att det är mycket länge sedan jag bloggade i denna blogg? År nästan. Inte klokt vad tiden går.

Men jag har haft massor av hundgöra om man säger så...


Matte har envisas med att träna massa lustigheter med mig. Från början ansåg jag att det var extremt onödigt. Vad har man får nytta av att gå så himla fint i ett koppel? Det är väl mycket bättre att inte ha koppel alls tycker jag.

Männsikor och deras ideer säger jag...

Jag vill ju ut och busa i skogen ju, ha roligt. Speciellt med min egna lagottokille Primo. Han är något alldeles speciellt, han är MIN !

Vi brukar leka jakt, han är en kanin och jag en stor farlig varg, fast det är jag ju nästan ändå..hehehe


Häromdagen fick matte för sig att jag skulle spåra efter en massa äckligt blod i skogen. Hur dum är inte hon eller? Hon har fått för sig att jag ska gilla det lika mycket som Goliat. Skulle jag gilla något som han gillar...nej ni, det där blodet får han o matte behålla själva. jag vill spåra efter alla dessa människor som inte kan hålla riktig koll på var de går, tappar en massa underligt gör de också. Alltfrån pinnar till kapsyler. Ingen ordning alls på dem. Tur att jag kan hitta allt.

Fast den där klöven var ganska god såklart...hmmm kan ju vara värt att spåra blodäcklet bara för den. Får tänka lite på vad jag vill.


Leta folk i skogen är kul, de gillar jag. fast jag kan inte låta bli att förundras över alla konstiga människor altså, inte nog med att de tappar prylar, de hittar inte hem heller!

Tur att jag är hund, vi hundar kan mycket mera. Vi vet hur saker och ting ska vara. Vi är bra på att ta hand om våra egna människor.

jag har lärt min människa (matte altså) väldigt mycket. Hon är så lätt att motivera till alla möjliga uppgifter.


Ta matskålen till exempel, den är tyvärr ofta tom (det är väl Goliat som smygäter förstoss) jag har lärt matte om hon får den av mig så får jag en extra godbit. Smart jag är eller hur?

Men jag fattar inte varför hon inte blir lika givmild när jag hämtar alla kadaver i skogen? kan ni fatta det? Knäppt eller hur? Hon blir till och med spyfärdig. Underliga människor, själv rullar jag mig i kadavret. Åhh va gott jag luktar sen.

Så länge det nu varar, matte måste alltid tvätta mig så snart jag äntligen fått lite bra lukt på min päls. Hon har ingen smak alls..


Annars lever livet sin vanliga lunk. jag brukar få följa med matte på många ställen, hon håller på och domderar och styr med en massa folk och andra hundar vareviga kväll. kurs heter det visst. Hon visar hur hundarnas människor ska göra. har träffat några av de andra hundarna, kan vara ganska roligt om det inte är någon som är snyggare och luktar bättre än vad jag gör...då jäklar...grrrr dem gillar jag inte. dem ska man bita och morra på så det så, fast jag brukar inte få det för matte. jag får alltid sitta ned och vara tyst då..suck, ibland förstör ju hon det roliga.

Hanarna kan få vara hur snygga de vill, dem gillar jag...utom de där schäferhanarna, de är skumma. jag gillar mest lagotto pojkar och en liten toypudel som heter Svennis som bor granne med min PRIMO. han är nog den sexiagste jag vet..mmmmmm honom skulle jag vilja ha!

Och Goliat är lite rädd för honom, haha det gillar jag extra mycket. För han ska då alltid bestämma allt, men han kan inte bestämma över Svennis..det vågar han inte och det gillar jag så mycket...brukar fnissa åt Goliat sådär lite i smyg, jag vill inte att han ska bli alltför sur på mig. han kan vara tuff mot mig och då gör jag mig väldigt liten. matte hjälper mig aldrig då..tusan i havet vad hon är orättvis tycker jag, bara för att jag retas lite?

Hon står alltid på Goliats sida, så jag brukar vara mest lugn. det är ingen ide liksom... men hade matte kunnat hjälpa mig kanske jag hade fått vara nummer ett här?

Nåja, jag trivs egentligen bra att strosa runt utan större uppgit här hemma, det kan komma o gå människor som det vill. Goliat får ha koll om de är farliga eller inte. och så matte såklart...henne kan man lita på, hon tar alltid hand om allt farligt och det är ganska skönt att slippa det ansvaret.

jag är ju ändå bara en liten snygg, jo snygg och vacker schäfertjej...







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rexi - 3 november 2008 13:05

Holla Bloggen! Nu har jag och min famlij varit på Fårö och badat, jajjamensan. jag är ingen badkruka alls. Jag älskar att blöta ned hela mig och inte bara doppa tassarna. Nej här plaskas det hej vilt kan jag lova!   Min rumskamrat Goliat hängde också...

Av Rexi - 12 oktober 2008 05:34

jag blir snart galen på min människa, matte altså! Hon gör inte som jag vill när vi ska träna lydnad. Jag försöker motivera denna kärr..matte att det är jättebra om jag kastar mig in vid sidan med rejäl fart! Visst ser väl det snyggare ut? Att hon in...

Av Rexi - 14 mars 2007 20:30

Voffsan på er, ja här hare vare dött vill jag lova, matte har varit så eländigt dålig och inte orkat med det hon brukar göra med mig...ingen sökkurs på två hela veckor..Kan ni fatta att jag börjar bli väldigt bångstyrig nu. Visst ska hon skylla sig s...

Av Rexi - 25 februari 2007 08:35

Hallå alla hundar där! Matte tog mig till stället som det blåser på i lördags och OJ vad jag hade kul.. det var en bra "farbror" som jag gillade extra mycket för han kunde busa och leka med mig, sen var det en "farbror" till som faktiskt visste att ...

Av Rexi - 16 februari 2007 22:10

Hallo alla hundar, idag har jag hjälpt matte att hitta hennes grejor. Jag vet ingen mer i världen som är så slarvig som hon. En handske en tråkig plastbit och en strumpa hade hon minsann glömt i skogen idag...Tur att jag kan hämta det år henne hur sk...

Presentation

Omröstning

Är det roligare att vara miljonär?
 Ja, självklart!!
 Nä inte det minsta.
 Lagom rik är bäst, jag är svensk

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards