Direktlänk till inlägg 16 februari 2007

Rexis dag

Av Rexi - 16 februari 2007 22:10

Hallo alla hundar, idag har jag hjälpt matte att hitta hennes grejor. Jag vet ingen mer i världen som är så slarvig som hon. En handske en tråkig plastbit och en strumpa hade hon minsann glömt i skogen idag...Tur att jag kan hämta det år henne hur skulle människan klara sig utan mig?Jag har fått smisk idag också..ja inte av matte såklart, hon är jättesnäll och ger mig bara godis och beröm. i alla fall när jag gör bra saker. Nädå det var Goliat som blev skitarg på mig bara för att jag ville ha hans ben, visst är han väl löjlig. Och bara för att jag också blev lite sur behöver han väl inte bitas den lymmeln..Matte skällde på både honom och mig faktiskt.. lite orättvist eller hur?Sedan fick vi varsitt ben, hon delade på det jag ville ha men då var det inte lika gott längre. Tror Goliat fick bästa biten eftersom han är äldst. Men nu ska jag aldrig mera visa tänder åt Goliat för jag vill inte ha smisk av honom igen tack.. han är väääldigt stor ..!Sedan har jag och Goliat åkt runt i bilen och fått vara på en massa konstiga ställen, matte tror jag behöver miljötränas. Ha jag klarar väl vilken miljö som helst...fast det fanns lite läskiga soptunnor på den där platsen.. och sedan kom det två stora superläskiga väktarhundar.. oj de var verkligt stora. Doberman sa matte att det var. Jag nosade på en av dem väldigt försiktigt, man kan ju aldrig veta.. men han brydde sig inte om en sån jänta som jag!!Sen pratade matte "hund" med en massa hundfolk.. ja gubevars.. vaddå hundfolk säger jag, men matte blir alltid glad att träffa sådana människor och sen får hon lära sig väldigt mycket kul som jag får göra.. Te x att kampa, det är jättekul. jag älskar att få leka med en stor skinntrasa, och ibland har jag fått bita i en jättestor hård trasa och då är jag lycklig. Det bästa är att då får jag alltid bära den till bilen och ni skulle se så jäkla stolt jag blir då.... Ha det får minsann inte Goliat göra, så det är MIN grej, annars är det bara Goliat som får göra det roligaste tycker jag, men kanske är jag bara lite avundsjuk. matte och jag gör också kul grejer. Imorgon ska jag åka till den där klubben som det alltid blåser på.. då blir också matte glad. Och jag ska hitta dessa drullar som går vilse igen, tänk vad människor är lustiga..Nä bäst att sova så jag kan hitta på nya bus imorgon/VOFF Från Rexi

 
 
Ingen bild

Ackebus

17 februari 2007 01:16

Ne du, nu blir jag nästan lite avundsjuk...har du fått en alldeles EGEN blogg!! Min matte är ju så fördömt självisk, jag får minsann aldrig skriva! Tror jag gjort det typ 3 gånger och då fick jag smyga medans hon duschade!!
Oj vad kul och springa och leta efter massa knäppa människor som villat bort sig i skogen...får du skinka av alla?? Jag ÄLSKAR skinka! Hörrudu jag var oxå sur på din matte att du inte kom och hälsade på här om dagen...bara för att matte är trött och sur på morgonen, så hade jag allt kunnat ha en liten AMORÖS stund med dig! Och det gör inget att du har många pojkvänner, jag har ju faktiskt en och annan brutta jag med;)
Nähe du nu hör jag att matte kommer in från tvättstugan, tjingeling och voff på dig
Love You Acke!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rexi - 3 november 2008 13:05

Holla Bloggen! Nu har jag och min famlij varit på Fårö och badat, jajjamensan. jag är ingen badkruka alls. Jag älskar att blöta ned hela mig och inte bara doppa tassarna. Nej här plaskas det hej vilt kan jag lova!   Min rumskamrat Goliat hängde också...

Av Rexi - 12 oktober 2008 05:34

jag blir snart galen på min människa, matte altså! Hon gör inte som jag vill när vi ska träna lydnad. Jag försöker motivera denna kärr..matte att det är jättebra om jag kastar mig in vid sidan med rejäl fart! Visst ser väl det snyggare ut? Att hon in...

Av Rexi - 7 oktober 2008 11:06

hej alla hundar och människor. vet ni att det är mycket länge sedan jag bloggade i denna blogg? År nästan. Inte klokt vad tiden går. Men jag har haft massor av hundgöra om man säger så...   Matte har envisas med att träna massa lustigheter med mig. F...

Av Rexi - 14 mars 2007 20:30

Voffsan på er, ja här hare vare dött vill jag lova, matte har varit så eländigt dålig och inte orkat med det hon brukar göra med mig...ingen sökkurs på två hela veckor..Kan ni fatta att jag börjar bli väldigt bångstyrig nu. Visst ska hon skylla sig s...

Av Rexi - 25 februari 2007 08:35

Hallå alla hundar där! Matte tog mig till stället som det blåser på i lördags och OJ vad jag hade kul.. det var en bra "farbror" som jag gillade extra mycket för han kunde busa och leka med mig, sen var det en "farbror" till som faktiskt visste att ...

Presentation

Omröstning

Är det roligare att vara miljonär?
 Ja, självklart!!
 Nä inte det minsta.
 Lagom rik är bäst, jag är svensk

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards