Alla inlägg under februari 2007

Av Rexi - 25 februari 2007 08:35

Hallå alla hundar där!Matte tog mig till stället som det blåser på i lördags och OJ vad jag hade kul.. det var en bra "farbror" som jag gillade extra mycket för han kunde busa och leka med mig, sen var det en "farbror" till som faktiskt visste att man verkligen ska busa med mig. HA där fick hon allt matte!! Så nu gör hon inget annat än leker med mig och jag får vinna massor. Visst är det bra? Nästan så att man vill leka självmant med kärr..jag menar matte..Jodå så jag hade skitkul där i skogen, men jag kan bara inte fatta hur knäppa de är de där männsiskorna, först kunde de villa bort sig så att man är tvungen att leta upp dem, jag menar jag såg ju faktiskt hur de ramlade ihop i en hög där ute i skogen och när väl matte äntligen fattade det hade vi hunnit gå tillbaka jättelångt..tur att jag har en nos och kan lukta mig till var de är. Hur skulle världen klara sig utan en sådan som jag? Nåväl nu kommer idioti nr2, nu snor de en jäkla gummislang för matte, ja det måste vara hennes för så skogstokigt glad hon blir när jag kommer tillbaka med den måste det ju vara hennes, eller hur? Undrar vad de kommer tappa,glömma eller göra här näst..? Ja och nu får man inte följa med och se vart de ramlar heller?? Ja säger då det, tur att man är en schäferflicka med en nos. Idag ska jag bara ta det lugnt för matte ska titta på en såndär "klapphund" frittfölj har. Jag skulle vilja åka och hälsa på alla de där typerna i rullstol men tji fick jag. matte har fått för sig att jag är för ung och inte lyssnar så bra ..ja och ? säger jag..spelar det någon roll?? Jaja jag får väl växa till mig och bli sådär äckligt avslappnad ..men det är nog kanske ändå inte min grej liksom..Acke får ju minsann åka dit och nu även MIDO..va!! Han är ju lika gammal som jag ju, ingen hejd på orättvisorna matte håller på med. fast det är klart, Mido är otroligt cool. ibland undrar jag om han är en verklig hund? Mina småmattar har sådana coola hundar, de sitter i deras hyllor och ibland kan de ligga på sängen. De är lika coola även om jag biter dem? Fast jag ska inte testa att bita Mido, han är ju lite gullig..så man vet ju aldrig. Inte för att jag ska gå i löp nu men framemor sommaren så.Fast då skulle nog matte bli väldigt arg, om jag vänslades med en golden. Nä kanske bäst att titta på schäferpojkarna istället. Ja inte han som går och dräller här.Fniss han är faktiskt nästan som en tik.....!Inga kulor..fniss fniss.Nä nu bli matte sur på mig, bäst att sluta och göra något vettigt. kanske ska skärpa mig och gå fot som en liten ängel idag? Och dumglo på tanten hela tiden för då får jag godis och bus!!!Ha de bra alla hundvänner/VOFF Från Rexi (Goliat hälsar..!)

Av Rexi - 16 februari 2007 22:10

Hallo alla hundar, idag har jag hjälpt matte att hitta hennes grejor. Jag vet ingen mer i världen som är så slarvig som hon. En handske en tråkig plastbit och en strumpa hade hon minsann glömt i skogen idag...Tur att jag kan hämta det år henne hur skulle människan klara sig utan mig?Jag har fått smisk idag också..ja inte av matte såklart, hon är jättesnäll och ger mig bara godis och beröm. i alla fall när jag gör bra saker. Nädå det var Goliat som blev skitarg på mig bara för att jag ville ha hans ben, visst är han väl löjlig. Och bara för att jag också blev lite sur behöver han väl inte bitas den lymmeln..Matte skällde på både honom och mig faktiskt.. lite orättvist eller hur?Sedan fick vi varsitt ben, hon delade på det jag ville ha men då var det inte lika gott längre. Tror Goliat fick bästa biten eftersom han är äldst. Men nu ska jag aldrig mera visa tänder åt Goliat för jag vill inte ha smisk av honom igen tack.. han är väääldigt stor ..!Sedan har jag och Goliat åkt runt i bilen och fått vara på en massa konstiga ställen, matte tror jag behöver miljötränas. Ha jag klarar väl vilken miljö som helst...fast det fanns lite läskiga soptunnor på den där platsen.. och sedan kom det två stora superläskiga väktarhundar.. oj de var verkligt stora. Doberman sa matte att det var. Jag nosade på en av dem väldigt försiktigt, man kan ju aldrig veta.. men han brydde sig inte om en sån jänta som jag!!Sen pratade matte "hund" med en massa hundfolk.. ja gubevars.. vaddå hundfolk säger jag, men matte blir alltid glad att träffa sådana människor och sen får hon lära sig väldigt mycket kul som jag får göra.. Te x att kampa, det är jättekul. jag älskar att få leka med en stor skinntrasa, och ibland har jag fått bita i en jättestor hård trasa och då är jag lycklig. Det bästa är att då får jag alltid bära den till bilen och ni skulle se så jäkla stolt jag blir då.... Ha det får minsann inte Goliat göra, så det är MIN grej, annars är det bara Goliat som får göra det roligaste tycker jag, men kanske är jag bara lite avundsjuk. matte och jag gör också kul grejer. Imorgon ska jag åka till den där klubben som det alltid blåser på.. då blir också matte glad. Och jag ska hitta dessa drullar som går vilse igen, tänk vad människor är lustiga..Nä bäst att sova så jag kan hitta på nya bus imorgon/VOFF Från Rexi

Av Rexi - 14 februari 2007 15:28

Voff, idag har matte varit ute och försatt sig i omedelbar livsfara, det var stora otäcka stenar överallt och ett enormt lejon... tur att jag faktiskt var med..hur skulle hon annars rett ut situationen.Innan vi var ute så var vi hemma hos anna och hennes snygga Oso, han är såååå snygg. Honom avgudar jag altså. jag har också lärt mig en massa kontakt, matte har fått för sig att jag måste gå och dumglo på henne. Så dumt eller hur? Men det är lika bra att göra som hon vill för då får man väldigt god skinka mums.. Sen kom det en jättehund, jag lovar.. den största hund jag någonsin sett. Det var en valp sa matte, vaddå valp?? Den hade ben på en meter minst !! Men jag höll den stora besten på avstånd, en grand dino, dinosarie trodde jag för de är ju stora eller hur!! jag nosade på den och till slut lät jag bli att visa mina tänder..men man kan aldrig veta med de där jättarna, bäst att ha koll.Här hemma har jag fått ha mycket god koll på matte, så fort jag dumglor kommer det något smaskigt, ganska bra egentligen.. tycker alla borde testa det. Jag ska i alla fall ha koll på kärr.. jag menar matte i fortsättningen för det lönar sig.Matte var taskig förrut också, jag vet att hon minsann var hemma hos Acke innan vi var hos Oso, HA trodde hon att hon kunde lura mig? Jag som har en schäfernos.. nästa gång vill faktiskt jag följa med till Acke. Matte kanske kan lämna mig nästa gång hon ska sitta och kucklilura med Anna? Fast då får jag ju inte träffa Oso...suck va svårt. Men jag vill ha många pojkvänner och det är omöjligt att välja. Det är väl ok att ha många om man är schäferflicka? Men jag misstänker att matte nog helst vill att jag ska kära ner mig i en sån där som Harry på sökkursen, men tja han är ju också ganska läcker??Tror jag blivigt anfallen av Valentine pilar, för min löpperiod är över .. Voff på er alla, jag får skriva efter nästa träning. Matte har köpt en jäkla massa spårpinnar och flaggor?? Kanske hon vill att jag ska spåra nu igen? Eller ska jag leta rätt på de där knäppgökarna som måste gå vilse i skogen? Vi får se vad det blir, jag är på hugget vad det än är...En tassviftining från Rexi, Goliat hälsar

Av Rexi - 13 februari 2007 13:18

Hallojsan!Det känns lite virrigt att ha två bloggar!! Funderar på vad man ska ha den ena till? Men denna blogg skulle kunna få innehålla idel hundträning som jag så idogt företar mig!! Eller nja, gör jag det?? Inte idag i alla fall. Var på klubben och tanken var väl att jag skulle träna på kontakt med Rexi och passivitet. Jodå det gjorde vi en väldigt liten stund sedan frös matte och kaffet hägrade inne i stugan! Till tröst hade jag Åsa som också var lika kaffesugen hon. Men ibland har man inte riktigt lusten att träna, då ska man låta bli. Träningen ska ALLTID vara roligt, inget man gör lite halvhjärtat. Då blir träningsresultatet därefter.Men det är ok att bara ta det lugnt och strosa omkring på en långprommenad om man nu hellre vill det.Även hunden behöver avkoppling.Tessan rusade förbi lite då och då i stugan, hon skulle visst köpa foder och väntade på någon leverans på en parkeringsplats? Ja jag fattade aldrig riktigt vad det rörde sig om... huvudsaken är att Acke fick bli mätt..Nä nu ska jag slappa fram tills jag ska iväg till Mjölby BK, det är möte där ikväll som jag ska vara med på.Ha det gott alla/Kickiwww.frittfolj.se

Av Rexi - 12 februari 2007 09:10

Igår var jag med som hjälpinstruktör för första gången på valpkurs. Spännande tycker jag men jösses vad trött jag blev även fast vi inte blev särskilt långvariga. Det var väldigt kallt ute för små valpmagar.Det var väldigt trevliga valpar med tillhörande hussar/mattar. Det ska bli spännande att följa dem i deras utveckling. Ännu roligare att få stifta bekantskap med en ras som jag vet mycket litet om, dvärgsnauzer. Vi har två stycken i kursen så det blir ett bra tillfälle att kolla in dem lite mera.Min mentor Anna är mycket kunnig på hund måste jag säga. Hon har bara positiv förstärkning i sina kurser och om man tänker lite närmare så varför skulle man inte ha det? Tyvärr tror många att de använder sig av positiv förstärkning men på rak arm kan jag säga att de instruktörer jag haft är det Anna Eriksson och Anders Svensson som praktiserar det faktsikt. Även Kjell Nilsson i Mjölby lär ut mycket positivt, det ska vara samspel människa-hund och tvärtom. Det har blossat upp mycket prat om detta efter svt 1 stora hundsatsning "hundkoll" med Jeppe Strid, jag tycker att han för oss tillbaka på sextiotalet med sina militäriska drag och ryck i koppel. Inget för mig kan jag lova.Själv tycker jag Anders Hallgren har mycket bra hundsyn. Även Marie Hansson och Kerstin Malm. De har alla skrivet många bra böcker. Låna eller köp och bli klokare!!!I söndags var jag på sökkursen som vanligt, Rexi var väldigt duktig på de första sökslagen, det tredje kom hon av sig lite men det beror på mig. Jag måste bli gladare och mera belönande än vad jag lyckades prestera.Men hon är envis tjejen och jobbar ganska ihärdigt. Men det behövs massor av träning....I min kurs finns det en rottistik som är otroligt duktig, hon går från klarhet till klarhet. Hon har en glad och positiv matte också. Ska bli spännande att se var vi landar i framtiden....Nej nu ska jag läsa och ta det lite lugnt, är fortfarande trött efter helgen.Ha det bra alla, www.frittfolj.se

Av Rexi - 11 februari 2007 23:11

Jaha, detta är mitt första inlägg här! Känns väldigt spännande och lite annorlunda måste jag säga. Min vän Tessan har gett mig iden om denna blogg. Min egen försvann väldigt knäppt och konstigt..men nu är jag tillbaka igen...Vi var på årsmöte för frittfölj i helgen och det var kul. Mycket bra och roliga saker är på gång i vår förening. Den blir bara bättre och bättre. mer och mer människor av all de slag strömmar till för att ge en hjälpande hand där det behövs. Det känns tryggt och bra tycker jag.Kramis från mig och schäfrarna/Kickiwww.frittfolj.se

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Är det roligare att vara miljonär?
 Ja, självklart!!
 Nä inte det minsta.
 Lagom rik är bäst, jag är svensk

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards